Classes |
Definitions |
Membres |
Date |
Action |
ImeshSceneNode |
A scene node displaying a static mesh |
Ajouté par nico |
le 10 October 2009 à 01h 34mn 05s |
Aucune action possible |
ISceneNode |
scene node interface, inclue material, matrix and parent system |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 13h 22mn 54s |
Aucune action possible |
ISceneManager |
The Scene Manager manages scene nodes, mesh recources, cameras and all the other stuff. |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 13h 23mn 25s |
Aucune action possible |
IMesh |
Class which holds the geometry of an object |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 13h 23mn 52s |
Aucune action possible |
aabbox3d |
Axis aligned bounding box in 3d dimensional space |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 18mn 32s |
Aucune action possible |
CMatrix4 |
4x4 matrix. Mostly used as transformation matrix for 3d calculations |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 20mn 07s |
Aucune action possible |
CMeshBuffer |
Template implementation of the IMeshBuffer interface |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 20mn 26s |
Aucune action possible |
dimension2d |
Specifies a 2 dimensional size |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 21mn 24s |
Aucune action possible |
IAnimatedMesh |
Interface for an animated mesh |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 21mn 43s |
Aucune action possible |
IAnimatedMeshMD2 |
Interface for using some special functions of MD2 meshes |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 22mn 06s |
Aucune action possible |
IAnimatedMeshMD3 |
Interface for using some special functions of MD3 meshes |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 22mn 24s |
Aucune action possible |
IAnimatedMeshSceneNode |
Scene node capable of displaying an animated mesh and its shadow |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 22mn 44s |
Aucune action possible |
IAnimationEndCallBack |
Callback interface for catching events of ended animations |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 23mn 06s |
Aucune action possible |
IArchiveLoader |
Class which is able to create an archive from a file |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 23mn 26s |
Aucune action possible |
IAttributeExchangingObject |
An object which is able to serialize and deserialize its attributes into an attributes object |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 23mn 49s |
Aucune action possible |
IAttributes |
Provides a generic interface for attributes and their values and the possiblity to serialize them |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 24mn 06s |
Aucune action possible |
IBillboardSceneNode |
A billboard scene node |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 24mn 28s |
Aucune action possible |
IBillboardTextSceneNode |
A billboard text scene node |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 24mn 48s |
Aucune action possible |
IBoneSceneNode |
Interface for bones used for skeletal animation |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 25mn 09s |
Aucune action possible |
ICameraSceneNode |
Scene Node which is a (controlable) camera |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 25mn 33s |
Aucune action possible |
ICursorControl |
Interface to manipulate the mouse cursor |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 25mn 55s |
Aucune action possible |
IDynamicMeshBuffer |
dynamic vertex/index allocation |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 26mn 32s |
Aucune action possible |
IEventReceiver |
Interface of an object which can receive events |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 26mn 47s |
Aucune action possible |
IFileArchive |
The FileArchive manages archives and provides access to files inside them |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 27mn 04s |
Aucune action possible |
IFileList |
Provides a list of files and folders |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 27mn 19s |
Aucune action possible |
IFileReadCallBack |
Callback class for file read abstraction |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 27mn 36s |
Aucune action possible |
IFileSystem |
The FileSystem manages files and archives and provides access to them |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 27mn 52s |
Aucune action possible |
IGeometryCreator |
Helper class for creating geometry on the fly |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 28mn 19s |
Aucune action possible |
IGPUProgrammingServices |
Interface making it possible to create and use programs running on the GPU |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 28mn 35s |
Aucune action possible |
IImage |
Interface for software image data |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 29mn 59s |
Aucune action possible |
IIndexBuffer |
index storage |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 30mn 17s |
Aucune action possible |
ILightManager |
provides an interface for user applications to manipulate the list of lights in the scene |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 30mn 37s |
Aucune action possible |
ILightSceneNode |
a scene node activate a ligth |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 32mn 10s |
Aucune action possible |
ILogger |
Interface for logging messages, warnings and errors |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 32mn 31s |
Aucune action possible |
IMaterialRenderer |
Interface for material rendering |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 32mn 46s |
Aucune action possible |
IMaterialRendererServices |
Interface providing some methods for changing advanced, internal states of a IVideoDriver |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 33mn 01s |
Aucune action possible |
IMeshBuffer |
Struct for holding a mesh with a single material |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 33mn 25s |
Aucune action possible |
IMeshCache |
The mesh cache stores already loaded meshes and provides an interface to them |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 33mn 44s |
Aucune action possible |
IMeshManipulator |
An interface for easy manipulation of meshes |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 34mn 06s |
Aucune action possible |
IMetaTriangleSelector |
Interface for making multiple triangle selectors work as one big selector |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 34mn 23s |
Aucune action possible |
IOSOperator |
The Operating system operator provides operation system specific methods and informations |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 34mn 38s |
Aucune action possible |
IQ3LevelMesh |
Interface for a Mesh which can be loaded directly from a Quake3 .bsp-file |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 34mn 57s |
Aucune action possible |
IRandomizer |
Interface for generating random numbers |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 35mn 14s |
Aucune action possible |
IReadFile |
Interface providing read acess to a file |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 35mn 35s |
Aucune action possible |
IReferenceCounted |
Base class of most objects of the Irrlicht Engine |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 35mn 53s |
Aucune action possible |
IRenderTarget |
storage for multiple render to texture |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 36mn 33s |
Aucune action possible |
IrrlichtDevice |
The Irrlicht device. You can create it with createDevice() or createDeviceEx() |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 36mn 49s |
Aucune action possible |
ISceneCollisionManager |
The Scene Collision Manager provides methods for performing collision tests and picking on scene nodes |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 37mn 09s |
Aucune action possible |
ISceneLoader |
Class which can load a scene into the scene manager |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 37mn 32s |
Aucune action possible |
ISceneManager |
The Scene Manager manages scene nodes, mesh recources, cameras and all the other stuff |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 37mn 48s |
Aucune action possible |
ISceneUserDataSerializer |
Interface to read and write user data to and from .irr files |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 38mn 29s |
Aucune action possible |
IShaderConstantSetCallBack |
Interface making it possible to set constants for gpu programs every frame |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 38mn 49s |
Aucune action possible |
IShadowVolumeSceneNode |
Scene node for rendering a shadow volume into a stencil buffer |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 39mn 06s |
Aucune action possible |
ISkinnedMesh |
Interface for using some special functions of Skinned meshes |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 39mn 23s |
Aucune action possible |
ITerrainSceneNode |
A scene node for displaying terrain using the geo mip map algorithm |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 39mn 41s |
Aucune action possible |
ITextSceneNode |
A scene node for displaying 2d text at a position in three dimensional space |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 39mn 58s |
Aucune action possible |
ITexture |
Interface of a Video Driver dependent Texture |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 40mn 14s |
Aucune action possible |
ITimer |
Interface for getting and manipulating the virtual time |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 40mn 30s |
Aucune action possible |
ITriangleSelector |
Interface to return triangles with specific properties |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 40mn 46s |
Aucune action possible |
IVertexBuffer |
vertex storage |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 41mn 07s |
Aucune action possible |
IVideoDriver |
Interface to driver which is able to perform 2d and 3d graphics functions |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 41mn 30s |
Aucune action possible |
IVideoModeList |
A list of all available video modes |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 41mn 47s |
Aucune action possible |
IVolumeLightSceneNode |
volumetric ligth with generated mesh |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 42mn 46s |
Aucune action possible |
line2d |
2D line between two points with intersection methods |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 43mn 03s |
Aucune action possible |
line3d |
3D line between two points with intersection methods |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 43mn 19s |
Aucune action possible |
plane3d |
Template plane class with some intersection testing methods |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 43mn 50s |
Aucune action possible |
quaternion |
Quaternion class for representing rotations |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 44mn 07s |
Aucune action possible |
rect |
Rectangle template |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 44mn 34s |
Aucune action possible |
S3DVertex |
standard vertex used by the Irrlicht engine |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 44mn 49s |
Aucune action possible |
S3DVertex2TCoords |
Vertex with two texture coordinates |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 45mn 05s |
Aucune action possible |
S3DVertexTangents |
Vertex with a tangent and binormal vector |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 45mn 21s |
Aucune action possible |
SAnimatedMesh |
Simple implementation of the IAnimatedMesh interface |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 45mn 41s |
Aucune action possible |
SColor |
Class representing a 32 bit ARGB color |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 46mn 02s |
Aucune action possible |
SColorf |
Class representing a color with four floats |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 46mn 18s |
Aucune action possible |
SColorHSL |
Class representing a color in HSL format |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 46mn 38s |
Aucune action possible |
SCursorSprite |
structure used to set sprites as cursors |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 46mn 54s |
Aucune action possible |
SEvent |
SEvents hold information about an event. See irr::IEventReceiver for details on event handling |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 47mn 10s |
Aucune action possible |
SExposedVideoData |
structure for holding data describing a driver and operating system specific data |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 47mn 26s |
Aucune action possible |
SGUIEvent |
Any kind of GUI event |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 47mn 42s |
Aucune action possible |
SGUISprite |
A sprite composed of several frames |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 48mn 04s |
Aucune action possible |
SGUISpriteFrame |
A single sprite frame |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 48mn 20s |
Aucune action possible |
SIrrlichtCreationParameters |
Structure for holding Irrlicht Device creation parameters |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 48mn 37s |
Aucune action possible |
SJoystickEvent |
A joystick event |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 49mn 00s |
Aucune action possible |
SJoystickInfo |
Information on a joystick, returned from irr::IrrlichtDevice::activateJoysticks() |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 49mn 16s |
Aucune action possible |
SKeyInput |
Any kind of keyboard event |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 49mn 34s |
Aucune action possible |
SLight |
structure for holding data describing a dynamic point light |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 49mn 55s |
Aucune action possible |
SLogEvent |
Any kind of log event |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 50mn 11s |
Aucune action possible |
SMaterial |
Struct for holding parameters for a material renderer |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 50mn 26s |
Aucune action possible |
SMaterialLayer |
Struct for holding material parameters which exist per texture layer |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 50mn 42s |
Aucune action possible |
SMesh |
Simple implementation of the IMesh interface |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 51mn 11s |
Aucune action possible |
SMouseInput |
Any kind of mouse event |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 51mn 28s |
Aucune action possible |
SOverrideMaterial |
... |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 51mn 44s |
Aucune action possible |
SParticle |
Struct for holding particle data |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 52mn 00s |
Aucune action possible |
SSharedMeshBuffer |
Implementation of the IMeshBuffer interface with shared vertex list |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 52mn 26s |
Aucune action possible |
SSkinMeshBuffer |
A mesh buffer able to choose between S3DVertex2TCoords, S3DVertex and S3DVertexTangents at runtime |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 52mn 45s |
Aucune action possible |
string |
basic string impleme,tation like stl |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 53mn 32s |
Aucune action possible |
SUserEvent |
Any kind of user event |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 53mn 48s |
Aucune action possible |
SViewFrustum |
Defines the view frustum. That's the space visible by the camera |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 54mn 04s |
Aucune action possible |
triangle3d |
3d triangle template class for doing collision detection and other things |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 54mn 22s |
Aucune action possible |
vector2d |
2d vector template class with lots of operators and methods |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 54mn 40s |
Aucune action possible |
vector3d |
3d vector template class with lots of operators and methods |
Ajouté par Magun |
le 04 April 2013 à 16h 54mn 55s |
Aucune action possible |
irr |
Everything in the Irrlicht Engine can be found in this namespace |
Ajouté par Magun |
le 05 April 2013 à 12h 28mn 35s |
Aucune action possible |
core |
Basic classes such as vectors, planes, arrays, lists, and so on can be found in this namespace |
Ajouté par Magun |
le 05 April 2013 à 12h 28mn 57s |
Aucune action possible |
gui |
The gui namespace contains useful classes for easy creation of a graphical user interface |
Ajouté par Magun |
le 05 April 2013 à 12h 29mn 13s |
Aucune action possible |
scene |
All scene management can be found in this namespace: Mesh loading, special scene nodes like octrees and billboards, .. |
Ajouté par Magun |
le 05 April 2013 à 12h 29mn 47s |
Aucune action possible |
quake3 |
All in this namespace provide a support for quake3 map loading and information |
Ajouté par Magun |
le 05 April 2013 à 12h 30mn 30s |
Aucune action possible |
video |
The video namespace contains classes for accessing the video driver. All 2d and 3d rendering is done here |
Ajouté par Magun |
le 05 April 2013 à 12h 30mn 45s |
Aucune action possible |
pack_textureBlendFunc |
http://irrlicht.sourceforge.net/docu/namespaceirr\_1\_1video.html#ad4d715752a69b052e582b06283513e49 |
Ajouté par nico |
le 22 May 2013 à 20h 17mn 51s |
Aucune action possible |